Subject: FW: Päring: Käibemaksuseaduse § 15 - abivahendid puudega inimestele.
From: "Info - SOM" <[email-masked]>
To: "Info - SOM" <[email-masked]>
Date: Mon, 30 Jun 2025 09:36:17 +0300

From: Mare Toompuu <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, June 25, 2025 9:37 AM
To: Kärt Veliste - SOM <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Ed: Päring: Käibemaksuseaduse § 15 - abivahendid puudega 
inimestele.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastan pöördumise vastamiseks Sotsiaalministeeriumile, kes tegeleb 
sotsiaalministri 04.12.2006. a määrusega nr 63 „Käibemaksumääraga 9% 
maksustatavad ravimid, rasestumisvastased vahendid, sanitaar- ja 
hügieenitooted, meditsiiniseadmed ning abivahendid“.

Lugupidamisega

Mare Toompuu
ekspert (teenuse korraldus)

erivajadusega inimeste heaolu osakond
Sotsiaalkindlustusamet
___________________________

57863342

www.sotsiaalkindlustusamet.ee <http://www.sotsiaalkindlustusamet.ee/>

See kiri ja manused võivad olla konfidentsiaalsed. Kui olete saanud kirja 
eksikombel, ei tohi te selle alusel midagi ette võtta ega seda levitada. 
Palun teavitage kirja saatjat eksitusest ning kustutage kiri.

Saatja: Sirje Jensen | Grow Finance <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 17. juuni 2025 16:58
Adressaat: SKA Info <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Päring: Käibemaksuseaduse § 15 - abivahendid puudega inimestele.

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu 
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere.

 Palun selgitust, kuidas rakendub Käibemaksuseaduse § 15 lõige 2 punkt 2.

Allpool on konkreetne näide, mille kohta klient esitas päringu.
Ettevõte tegeleb spordi- ja vabaajarõivaste ning -vahendite müügiga.

Kas antud abivahendile tuleb rakendada 9% või 22% käibemaksumäära.

Another question linked to specific VAT rate.

We are maybe going to sell such wheelchair for handisport :

Maksuameti vastus:

Kuna käibemaksumääraga 9% maksustatavate meditsiinikaupade nimekiri on 
kehtestatud sotsiaalministri määrusega ja Maksu- ja Tolliametis ei ole 
meditsiinispetsialiste - siis täpsustamaks, kas Teie müüdavava ratastooli 
maksustamisel on õigus rakendada 9% või 22% käibemaksumäära, tuleb pöörduda 
selgituste saamiseks Sotsiaalministeeriumi poole. Maksu- ja Tolliamet 
kindlasti aktsepteerib Sotsiaalministeeriumi spetsialistide seisukohta

Parimate soovidega / Best regards,

Sirje Jensen

Pearaamatupidaja/Chief accountant

Grow Finance OÜ
Veskiposti 2, Tallinn, ESTONIA
Tel: +372 5486 1294
www.grow.ee <http://www.grow.ee/>

P Keep your inbox green

Antud e-kiri on konfidentsiaalne. Isikuandmete töötlemise reeglid on 
avaldatud SIIN <https://grow.ee/privaatsuspoliitika/> ,

This e-mail is confidencial. The rules and regulations regarding processing 
of the personal data are published HERE 
<https://grow.ee/privacy-policy/?lang=en> .

From: EMTA_Äriklient <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, June 16, 2025 11:00 AM
To: Sirje Jensen | Grow Finance <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Käibemaksuseaduse § 15 [Ticket#8620599]

Tere!

Tänan Teid kirja eest.

Käibemaksuseaduse § 15 lõike 2 punkti 2 järgi maksustatakse 9% 
käibemaksumääraga  valdkonna 
<https://www.riigiteataja.ee/akt/dyn=123032015113&id=13271646>  eest 
vastutava ministri määrusega kehtestatud nimekirjas nimetatud ravim, 
rasestumisvastane vahend, sanitaar- ja hügieenitoode ning puudega isiku 
isiklikuks tarbeks mõeldud meditsiiniseade ja abivahend sotsiaalhoolekande 
seaduse tähenduses ja sellise abivahendi kasutada andmine puudega isikule.

Kui Teie kirjas mainitud toode vastab määruses sätestatud kaubale kinnitatud 
kaubakoodile, on kauba müüjal õigus see müüa 9% käibemaksumääraga.

Kuna käibemaksumääraga 9% maksustatavate meditsiinikaupade nimekiri on 
kehtestatud sotsiaalministri määrusega ja Maksu- ja Tolliametis ei ole 
meditsiinispetsialiste - siis täpsustamaks, kas Teie müüdavava ratastooli 
maksustamisel on õigus rakendada 9% või 22% käibemaksumäära, tuleb pöörduda 
selgituste saamiseks Sotsiaalministeeriumi poole. Maksu- ja Tolliamet 
kindlasti aktsepteerib Sotsiaalministeeriumi spetsialistide seisukohta.

Lugupidamisega

Pille-Riin Kornak

konsultant

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Eraklient: +372 880 0811 / [email-masked] <mailto:[email-masked]>    ꟾ 
Tolliinfo: + 372 880 0814 / [email-masked] <mailto:[email-masked]>

Äriklient: + 372 880 0812 / [email-masked] <mailto:[email-masked]> 
ꟾ  www.emta.ee <http://www.emta.ee>

From: Sirje Jensen | Grow Finance <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, June 13, 2025 5:04 PM
To: MTA Emta <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Päring: Käibemaksuseaduse § 15

Tere.

Palun selgitust, kuidas rakendub Käibemaksuseaduse § 15 lõige 2 punkt 2.

Kas viidatud nimekiri sisaldab konkreetseid ravimeid, tooteid jms koos 
detailsete nimetuste või koodidega?
Või käsitletakse puudega isikute tarbeks mõeldud abivahendeid pigem üldisema 
mõistena?

Allpool on konkreetne näide, mille kohta klient esitas päringu.
Ettevõte tegeleb spordi- ja vabaajarõivaste ning -vahendite müügiga.

Another question linked to specific VAT rate.

We are maybe going to sell such wheelchair for handisport :

Tänan tagasiside eest!

Parimate soovidega / Best regards,

<![if !vml]><![endif]>Sirje Jensen

Pearaamatupidaja/Chief accountant

Grow Finance OÜ
Veskiposti 2, Tallinn, ESTONIA
Tel: +372 5486 1294
www.grow.ee <http://www.grow.ee/>